Jak powinien wyglądać odpowiedni projekt strony internetowej w branży medycznej? Strony internetowe dla przychodni

W dobie cyfryzacji Google stało się najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce. Zdecydowana większość osób korzysta z niej w celu znalezienia usług medycznych. Każda przychodnia prywatny gabinet medyczny który nie posiada wizytówki w sieci, traci szansę na zdobycie nowych pacjentów. Istnieje wiele dobrych powodów, aby stworzyć stronę internetową dla swojej przychodni. Najważniejszym z nich jest to, że nie wystarczy już być tylko lekarzem – trzeba być również przedsiębiorcą. W tym przypadku Internet może pomóc na wiele sposobów.

Strona internetowa to potężne narzędzie marketingowe dla lekarzy i przychodni. Pozwala im dotrzeć do pacjentów, którzy aktywnie poszukują w Internecie informacji o usługach medycznych. To, czy wybiorą oni konkretnego lekarza lub przychodnie, zależy w dużej mierze od jakości strony internetowej.

Strony www dla gabinetu lekarskiego i przychodni – jak dobrze przedstawić oferowane usługi medyczne? 

Strona internetowa placówki medycznej powinna być łatwa do znalezienia w wyszukiwarkach i powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje o przychodni: godziny otwarcia i dane kontaktowe, a także adres i wskazówki dojazdu (jeśli nie jest zlokalizowana w centrum miasta). Można również pochwalić się swoim personelem, zamieszczając zdjęcia lekarzy i pielęgniarek, ich kwalifikacji i doświadczenia.

Lekarze i przychodnie coraz częściej spotykają się z konkurencją ze strony innych placówek medycznych, zwłaszcza że Internet umożliwił pacjentom porównywanie usług i cen. Stworzenie strony internetowej dla swojego gabinetu jest więc niezbędne, jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów i utrzymać dotychczasowych.

Lekarze mają tę przewagę, że mogą bezpośrednio komunikować się ze swoimi pacjentami. Ich strony internetowe powinny być zatem zaprojektowane w taki sposób, aby mogli z nich korzystać również pacjenci. Oznacza to, że powinny być one przejrzyste i łatwe w użyciu, a wszystkie informacje powinny być dostępne za pośrednictwem wyraźnie rozpoznawalnych linków. Dobre strony www dla lekarzy zawierają również mapę z zaznaczoną lokalizacją placówki, wyszukiwarkę oraz przejrzyste menu. Istotne są również m.in szybkość działania serwisu, przejrzysta mapa strony i układ przyjazny algorytmom Google.

Projekt powinien być spójny i jednolity na wszystkich stronach, przy czym należy się upewnić, że nie jest on zbyt zatłoczony lub rozpraszający. Ważne jest, aby strona wyglądała profesjonalnie i godnie zaufania; zachęci to ludzi do odwiedzenia jej i zaufania temu, co tam przeczytają. Treść powinna krążyć wokół potrzeb pacjentów: jak umówić się na wizytę? Jakie są godziny otwarcia? Ile kosztuje leczenie? Kto jest dostępny w danym czasie na konsultacjach? I tak dalej…

Oprócz ogólnych informacji o usługach medycznych oferowanych przez konkretnego lekarza lub przychodnię (takich jak lokalizacja czy godziny otwarcia), pacjenci coraz częściej poszukują szczegółów dotyczących konkretnych metod leczenia lub chorób – np. informacji o terapiach dostępnych w przypadku nowotworów czy porad, jak najlepiej zapobiegać otyłości lub nadciśnieniu.

Dlaczego dobrze zrobiona strona WWW jest tak ważna w branży medycznej? 

Internet zapewnia lekarzom dodatkowy kanał, za pomocą którego mogą oni przekazywać informacje o sobie i swoich usługach – oprócz reklam w gazetach i czasopismach – a jednocześnie służy jako skuteczne narzędzie sprzedaży.

Głównym celem strony internetowej każdej przychodni powinno być przyciągnięcie nowych pacjentów i zwiększenie liczby wizyt zarezerwowanych online. Można to osiągnąć poprzez stworzenie strony, która jest łatwa w nawigacji i zawiera interesujące informacje o działalności.

Strona internetowa przychodni powinna być również przyjazna dla urządzeń mobilnych. W rzeczywistości odnotowano, że ponad połowa wszystkich użytkowników uzyskuje dostęp do Internetu za pomocą swoich smartfonów lub tabletów. Popularność urządzeń mobilnych oznacza, że lekarze powinni tworzyć strony internetowe, które będą łatwo dostępne z ich poziomu. Oznacza to również projektowanie stron tak, aby były one kompatybilne ze wszystkimi przeglądarkami i systemami operacyjnymi.

Artykuł powstał przy współpracy z https://rentlab.pl/ – firmą oferującą tworzenie i obsługę stron internetowych oraz prowadzenie działań reklamowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.